loading...

برندینگ دیجیتال

بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی کلیدی به منظور بازاریابی محصولات یا خدمات با استفاده از ابزارها، فناوری ها و کانال های دیجیتال است. امروزه مردم زم...

بازدید : 298
يکشنبه 7 مرداد 1397 زمان : 15:20
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برندینگ دیجیتال
بازاریابی دیجیتالیا دیجیتال مارکتینگ اصطلاحی کلیدی به منظور بازاریابیمحصولات یا خدمات با استفاده از ابزارها، فناوری ها و کانال های دیجیتال است.
امروزه مردم زمان بیشتری را در اینترنت و شبکه های اجتماعی سپری می کنند و این نشان می دهد که بازاریابی دیجیتالچه تاثیر فوق العاده ای می تواند در میزان فروش و موفقیت کسب و کارها داشته باشد. یک کسب و کاربا استفاده از کانال های دیجیتالی مانند جستجوی گوگل، رسانه های اجتماعی، ایمیل، وب سایت و … می تواند با مشتریان فعلی و آینده خود ارتباط برقرار کند، محصولات یا خدماتش را به آنها معرفی کرده و به فروش برساند.

نمونه هایی از کانال های بازاریابی دیجیتالعبارتند از:

ایمیل مارکتینگ
سئو
بازاریابیموتورهای جستجو
بازاریابیاز طریق پیامک
بازاریابیمحتوایی
بیلبورد الکترونیکی
بازاریابیموبایلی
و …

هدف از بازاریابی دیجیتالچیست؟

چه صفحاتی از وب سایت تان مشاهده شده است.
روزانه چند نفر به آن مراجعه می کنند.
کاربران از چه مناطق جغرافیایی وارد سایت شده اند.
صفحه اصلی وب سایت تان چندبار مشاهده شده است.
آیا کاربران به صورت مستقیم یا از طریق موتورهای جستجو وارد شده اند.
آیا کاربر جدیدی وارد سایت شده است.
و…

بازاریابیاینترنتی چیست؟

وب سایت
بازاریابیموتورهای جستجو (Search Engine Marketing)
سئو(Search Engine Optimization)
بازاریابیمحتوا (Content Marketing)
بازاریابیایمیلی (Email Marketing)
بازاریابیرسانه های اجتماعی (Social Media Marketing)
تبلیغات کلیکی (Pay-Per-Click Advertising)
بازاریابیتاثیرگذار یا نفوذی (Influencer marketing)
بازاریابیهمکاری در فروش (Affiliate marketing)
بازاریابیدرون گرا (Inbound Marketing)
تلویزیون
رادیو
تلفن
پیامک (SMS)
بیلبورد
جمع بندی
هدف از بازاریابی دیجیتال، اتصال یک کسب و کار یا سازمان به مخاطبان مورد نظر خود از طریق ابزارهای دیجیتال(وب، اینترنت،موبایل، …) به منظور تبلیغ و فروش یک محصول یا خدمات است.
طبق گزارشی که از سایت Statistaتهیه شده است(تصویر زیر)، در حال حاضر بیش از ۴ میلیارد کاربر فعال اینترنت در سراسر جهان وجود دارد و روزانه به این تعداد نیز افزوده می شود. هدف از بازاریابی دیجیتالاستفاده از این پتانسیل فوق العاده برای اتصال بخش هایی از کاربران با کسب و کار مربوطه است.
اهمیت بازاریابی دیجیتال
بازاریابان از روش های مختلفی برای هدف گیری و دسترسی به کاربران استفاه می کنند تا بتوانند توجه آنها را جلب کرده و روند فروش خود را آغاز نمایند. به لطف افزایش استفاده از اینترنت و گوشی های موبایل، بیشتر تمرکز کسب و کارها بر روی بازاریابی دیجیتالمعطوف شده است.
یکی از مواردی که بازاریابی دیجیتالرا از سنتی جدا می کند، قابلیت هایی است که تکنولوژی های مدرن در اختیار ما قرار می دهند.
در روش های سنتی زمانی که تبلیغات محصولتان را در سطح شهر(مثلا اتوبان همت) قرار می دهید، به هیچ عنوان متوجه نخواهید شد که چه تعدادی از طریق این تبلیغ محصول شما را خریداری کرده اند و یا اصلا چند نفر به آن توجه نموده اند. اما با استفاده از ابزارهای دیجیتالشما به راحتی می توانید میزان موفقیت و تاثیرگذاری فعالیت هایتان را اندازه گیری کرده و بر اساس آن استراتژی بازاریابیتان را ارتقاء داده و یا تغییر دهید.
به عنوان مثال با استفاده از ابزار Google Analytics شما می توانید گزارش های جامعی از اینکه:
را بدست آورید.
این اطلاعات به شما کمک می کند تا کانال های بازاریابیتان را الویت بندی کنید، به عنوان مثال اگر فقط ۱۰ درصد از ترافیک وب سایت تان از طریق موتورهای جستجو ایجاد می شود، این بدان معنی است که باید زمان بیشتری را بر روی سئو سایت تان صرف کنید تا بتوانید ترافیک بیشتری از کاربران را از طریق موتورهای جستجو جذب نمائید.
بازاریابیاینترنتی (Online Marketing، Internet Marketing) به عنوان زیر مجموعه ای از بازاریابی دیجیتالمحسوب می شود و اکثر فعالیت های بازاریابی دیجیتالدر مرزهای بازاریابی اینترنتیقرار می گیرد.

به فرآیند ترویج کسب و کار یا نام تجاری، محصولات و خدمات با استفاده از ابزارها و رسانه های اینترنتی که باعث ایجاد ترافیک، هدایت و در نهایت فروش می شوند، بازاریابیاینترنتی گفته می شود.

بازاریابی اینترنتی
با این حال، امروزه بازاریابیاینترنتی اغلب با عنوان “ بازاریابیمحتوا” نیز شناخته می شود.
کانال های اصلی بازاریابی آنلاینعبارتند از:
کانال های بازاریابیآفلاین عبارتند از:
بازاریابی دیجیتالبرای کسب و کارهایی که می خواهند در بازار رقابتی امروز زنده بمانند بسیار مهم و ضروری است. از طرفی استفاده از تمامی پتانسیل ها و کانال های بازاریابی دیجیتالبرای کسب و کارهایی که تازه به دنیای دیجیتال وارد شده اند می تواند بسیار سخت باشد.
اغلب کسب و کارهای نوپا با بودجه های محدودی مدیریت می شوند و نمی توانند مبلغ قابل توجه ای را برای چندین نوع مختلف از کانال های بازاریابیهزینه کنند. به همین دلیل بسیار مهم است که کانال های بازاریابیموردنظرشان را بر اساس بودجه ای که در اختیار دارند انتخاب نمایند و از آن طریق فرآیند جذب مخاطبان شان را انجام دهند

منبع: استارتاپ تاتس



مشاهده پست مشابه : روش دیجیتال چاپ بنر
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 10
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 2
  • باردید دیروز : 26
  • بازدید کننده دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 106
  • بازدید سال : 286
  • بازدید کلی : 9879
  • کدهای اختصاصی